Laboratoria Przyszłości – październik 2022

W październiku w naszej szkole kontynuowaliśmy działania wykorzystujące sprzęt zakupiony w ramach programu Laboratoria Przyszłości.

Co działo się w tym miesiącu?

Uczniowie klas od IV do VI zapoznali się z budową drukarki 3D oraz z zasadą jej działania. Każda z klas –  z biblioteki gotowych projektów firmy Banach 3D – wybrała dla siebie model. Wydruki – gekon, kaktus i trofeum – zostały wykorzystane na lekcji matematyki. Podczas zajęć uczniowie sprawdzali swoją wiedzę i umiejętności matematyczne rozwiązując różnego typu zadania z zakresu powtarzanego w danej klasie działu. Uczeń, który wykazał się największą wiedzą oraz najszybciej poprawie wykonał zadania, zdobywał w nagrodę wydrukowany model. Rywalizacja  i motywacja do pracy była bardzo duża, każdy chciał zdobyć nagrodę dla siebie.

Nauczyciele, pod czujnym okiem szkolnego koordynatora projektu w ramach wymiany wiedzy i doświadczeń, uczyli się obsługi drukarki 3D i okularów VR, aby móc wykorzystać nowy sprzęt na swoich zajęciach lekcyjnych. Zajęcia na których dzieci korzystają z dodatkowego sprzętu czy pomocy dydaktycznych są bardziej ekscytujące od lekcji z tradycyjnymi podręcznikami.

Ósmoklasiści na zajęciach z wychowawcą ucząc się współpracy, przystąpili do rozkładania sprzęt, który w swojej pracy wykorzystuj zawodowy fotograf – green screen (zielone tło) oraz lampy. Przy dużej pomocy pana Andrzeja udało się złożyć sprzęt i wykorzystać podczas pasowania pierwszoklasistów. Uczniowie wraz ze swoimi rodzicami pozowali do pamiątkowych zdjęć w szkolnym fotograficznym atelier.

Szóstoklasiści kontynuowali programowanie robotów edukacyjne mBot2, które towarzyszą im na lekcjach informatyki od początku roku szkolnego. Tym razem uczniowie w programie mBlock przygotowali program porównujący liczby, rezultat pracy można było zobaczyć na wyświetlaczu CyberPi, gdzie zostały wyświetlone najmniejsza i największa liczba z wczytanej listy liczb. Ponadto nasi młodzi programiści opracowali krótkie programy umożliwiające robotom nagrywanie dźwięków – dzięki czemu roboty pełnił funkcję dyktafonu –   oraz przeistaczające je w czujniki światła i dźwięku – efekty można było zobaczyć na wyświetlaczu CyberPi w postaci wykresu liniowego.  Było przy tym dużo śmiechu i zabawy.

Przedszkolaki rozpoczęły swoją przygodę z robotami mBot2. Podczas zajęć wykorzystano wczytane w roboty programy i urządzono wyścigi robotów. Przez zabawę dzieci utrwalały rozpoznawanie figur geometrycznych – kwadratu, trójkąta i koła.

Na zajęciach pozalekcyjnych uczniowie opracowywali własne modele 3D w programie TinkerCad. Zasada funkcjonowania programu jest bardzo prosta, intuicyjna i opiera się na łączeniu ze sobą gotowych brył. Dzięki dostosowaniu ich rozmiaru i proporcji, jesteśmy w stanie uzyskać niemal wszystko co sobie wyobrazimy. Program polecany dla osób rozpoczynających swoją przygodę z modelowaniem 3D.

 

#LaboratoriaPrzyszłości i #LaboratoriaPrzyszlosci