Pierwszy Dzień Wiosny w naszej szkole

W czwartek, 21 marca 2024 roku, nasza szkoła świętowała nadejście kalendarzowej wiosny w wyjątkowy sposób. Korytarze naszej placówki ożyły wiosennymi barwami, a wszyscy uczniowie i pracownicy zaangażowali się w wyjątkowe inicjatywy, aby uczcić ten radosny dzień.

W tym roku, z okazji wiosennego święta, Samorząd Uczniowski ogłosił „Dzień Bez Plecaka” oraz „Dzień Kolorowej Skarpetki”. Nasi uczniowie wykazali się niezwykłą pomysłowością, szukając zamienników dla tradycyjnych plecaków. Zeszyty i podręczniki podróżowały w wózkach dziecięcych, koszach na śmieci, walizkach, a nawet w kaskach! Liczyła się przede wszystkim pomysłowość i inwencja twórcza, których naszym uczniom nie brakowało.

W duchu solidarności z osobami z Zespołem Downa, uczniowie naszej szkoły założyli kolorowe skarpetki „nie do pary”. Światowy Dzień Zespołu Downa, przypadający także 21 marca, stał się dla nas okazją do wyrażenia wsparcia i empatii.

Ale co robiły nasze najmłodsze dzieci z Oddziału Przedszkolnego? Dla nich Pierwszy Dzień Wiosny był czasem przygotowań i fascynujących odkryć. Już od początku tygodnia maluchy uczyły się, jakie są pierwsze symptomy nadejścia wiosny, jakie ptaki przylatują do naszego kraju oraz jak wyglądają i jak się nazywają wiosenne kwiaty. Piękna pogoda sprzyjała obserwacjom pierwszych oznak wiosny przez lupę i lornetkę.
Aby podkreślić charakter wiosennego święta, dzieci przyszły ubrane na zielono lub w ubraniach kojarzących się z tą porą roku. Ale to nie wszystko! Przedszkolaki zaskoczyły nas kreatywnością, przynosząc swoje przybory szkolne w najróżniejszych kreatywnych przedmiotach. Tego dnia nie zabrakło również wspólnego śpiewania, tańców, relaksacyjnych masażów i radosnej muzyki.

A kolor zielony? To dla dzieci symbol wiosny! Dlatego też otrzymały one małe wyzwanie: stworzyć ten kolor z dwóch innych. Efekty tego zadania były niezwykle komiczne i budowały atmosferę radości i zabawy.

Nasi mali ogrodnicy zajęli się również sadzeniem, obserwacją wzrostu i pielęgnacją roślin. Stworzyli swój kącik przyrodniczy, który posłuży do obserwacji wzrostu: owsa, rzeżuchy, szczypiorku oraz swojej własnej fasolki. Dzięki codziennej obserwacji dzieci będą mogły przekonać się, jaki jest cykl rozwoju roślin oraz jak ważna jest ich codzienna pielęgnacja.

Oczywiście, dzieci nie zapomniały o obchodzeniu Dnia Zespołu Downa. Kolorowe skarpety były symbolem solidarności, a wysłuchana bajka o skarpecie Fredzi tylko podkreśliła wyjątkowość każdej osoby.

Na zakończenie tego pracowitego dnia, dzieci miały okazję wykazać się artystycznymi zdolnościami, tworząc wiosenne prace plastyczne.

 

Autor tekstu: Urszula Kułach i Weronika Murzydło