W maju w ramach programu Laboratoria Przyszłości uczniowie mieli okazję uczestniczyć w różnorodnych zajęciach. Każda klasa miała szansę rozwijać swoje umiejętności i zdobywać nowe doświadczenia, korzystając z najnowszych technologii.
Ósmoklasiści kontynuowali swoją przygodę z programowaniem mikrokontrolerów, wykorzystując zestaw Arduino. Podczas zajęć uczniowie poznawali podstawy programowania, tworząc programy, które pozwalały im kontrolować jasność diody oraz sterować serwomechanizmem. Ważnym elementem nauki było także zrozumienie konieczności stosowania rezystora przy podłączaniu diody LED do układu. Uczniowie dowiedzieli się, że brak rezystora może spowodować uszkodzenie diody z powodu przepływu zbyt dużego prądu.
Klasy II i IV oraz uczestnicy zajęć pozalekcyjnych mieli okazję pracować z robotami mBot2. Podczas lekcji dzieci uczyły się sterowania robotem za pomocą strzałek oraz tworzenia własnych programów w mBlock. Dzięki temu mogły nadawać postaciom i robotom ruchy oraz eksperymentować z różnymi sekwencjami programowania. Ponadto uczniowie próbowali zaprogramować robota tak, aby mógł wykonywać obliczenia, na podobieństwo kalkulatora.
Niesamowitą przygodę przeżyła klasa IV, korzystając z okularów wirtualnej rzeczywistości. Dzięki nim uczniowie mogli wirtualnie odwiedzić najdalsze zakątki świata, czując się jak prawdziwi odkrywcy. Wspięli się na najwyższy szczyt Ziemi – Mount Everest, a następnie udali się na podwodną wycieczkę w towarzystwie majestatycznego żółwia morskiego. Nie zabrakło również emocjonującego zjazdu na nartach po zboczach jeziora Lake Louise w Kanadzie.
Dodatkowo w maju kontynuowano wydruk na drukarce 3D breloków i najciekawszych projektów klasy V. Uczniowie mogli cieszyć się efektami swojej pracy, gdy do ich rąk trafiły wykonane breloczki. Pozostałe prace wraz ze zdjęciami można podziwiać na gazetce szkolnej na korytarzu przy wejściu głównym do szkoły.
Klasa VI rozpoczęła swoją przygodę z modelowaniem 3D, korzystając z programu TinkerCad. Podczas zajęć uczniowie poznawali podstawy pracy w trójwymiarowym środowisku i mieli okazję przypomnieć sobie zagadnienia z geometrii przestrzennej. Wykorzystując różne figury geometryczne, takie jak sześcian czy prostopadłościan, uczniowie tworzyli interesujące breloczki, jednocześnie utrwalając swoją wiedzę na temat własności tych brył.
Natomiast klasa VII na lekcjach informatyki miała szansę poznać tajniki tworzenia filmów. Uczniowie wcielili się w różne role, począwszy od scenarzystów, przez reżyserów, aż po aktorów. Ich zadaniem było przygotowanie pełnej reklamy od początku do końca. Prace nad filmem będą kontynuowane również w czerwcu, dając uczniom możliwość pogłębienia swojej wiedzy i umiejętności związanych z produkcją filmową.
Teraz, gdy przed nami ostatni miesiąc pracy przed wakacjami, planujemy wykorzystać ten czas na organizację zajęć z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Uczniowie będą mieli szansę rozwijać swoje umiejętności w zakresie programowania, robotyki, grafiki 3D oraz produkcji filmowej.
#LaboratoriaPrzyszłości i #LaboratoriaPrzyszlosci