Laboratoria Przyszłości – maj-czerwiec 2024

To już drugi rok szkolny, w którym nasza szkoła z powodzeniem realizuje projekt „Laboratoria Przyszłości”. Dzięki temu programowi nasza placówka została wyposażona w nowoczesny sprzęt, który znacząco wzbogacił ofertę edukacyjną i umożliwił naszym uczniom zdobywanie nowych umiejętności.

W maju i czerwcu uczniowie kontynuowali pracę z nowoczesnymi technologiami. Trzecioklasiści z zapałem pracowali nad swoimi autorskimi projektami w programie TinkerCad. Najciekawsze z tych projektów zostaną wydrukowane na drukarce 3D w przyszłym roku szkolnym i będą zdobić naszą gazetkę w sali informatycznej. To doskonała okazja, by dzieci rozwijały swoją kreatywność i umiejętności techniczne.

Uczniowie klas 4 i 5 doskonalili swoje umiejętności w programowaniu blokowym robotów mBot2 przy użyciu aplikacji mBlock. Tworzyli programy, które pozwalały na sterowanie robotami, wykorzystując czujniki odległości, wbudowany mikrofon oraz głośnik. Dzięki tym zajęciom, młodzi programiści zdobywali praktyczną wiedzę z zakresu robotyki i programowania.

Lekcje matematyki dla uczniów klas 6 i 7 zyskały nowy wymiar dzięki wykorzystaniu gogli VR. Uczniowie poznawali własności graniastosłupów, oglądając je w wersji 3D. Dzięki temu mogli łatwiej ustalić liczbę krawędzi, wierzchołków i ścian graniastosłupów oraz wyprowadzić wzory dla graniastosłupów n-kątnych. Na dodatkowych zajęciach z informatyki uczniowie tworzyli własne materiały multimedialne, takie jak filmy, gry i zdjęcia, dedykowane do użycia z okularami VR.

Klasa 7 w ramach lekcji informatyki wyruszyła z nauczycielem w plener, aby za pomocą aparatu fotograficznego uwiecznić wiosenny krajobraz wokół naszej szkoły. Powstałe zdjęcia uczniowie poddali edycji w programie graficznym Gimp, ucząc się przy tym podstaw fotografii i edycji grafiki.

Ósmoklasiści mieli okazję zgłębić tajniki mikrokontrolera Arduino. Poznali budowę i zasadę działania tego urządzenia oraz programowali je w języku C++. Tworzyli proste programy kontrolujące jasność diody i sterujące serwomechanizmem. Nauczyli się także, dlaczego ważne jest stosowanie rezystora przy podłączaniu diody LED, by zapobiec jej uszkodzeniu.

Sprzęt pozyskany w ramach programu „Laboratoria Przyszłości” znalazł zastosowanie nie tylko na lekcjach. Aparaty fotograficzne i mikrokontrolery były wykorzystywane podczas różnych szkolnych uroczystości, takich jak Dzień Mamy i Taty, Dzień Dziecka, Dzień Regionalny oraz zakończenie roku szkolnego.

Cieszymy się, że dzięki programowi „Laboratoria Przyszłości” nasi uczniowie mają możliwość zdobywania nowoczesnej wiedzy i rozwijania swoich pasji. Jesteśmy przekonani, że doświadczenia zdobyte podczas tych zajęć zaowocują w przyszłości, przygotowując młodzież do wyzwań współczesnego świata.

Autor tekstu: Urszula Kułach

#LaboratoriaPrzyszłości

#LaboratoriaPrzyszlosci