„Lektura na wieszaku”

Sprawdzian z lektury wcale nie musi być nudny! Dowodzi tego klasa trzecia, która omawiała książkę pt. „Oto jest klasa”. Dzieci wykazały się niezwykłą kreatywnością, tworząc „lekturę na wieszaku”. Pracując w grupach, uczniowie odpowiadali na pytania dotyczące lektury, tworząc teksty, rysunki i inne elementy związane z książką. Następnie umieszczali potrzebne informacje na wieszaku. Po zakończeniu prac doskonalili umiejętność publicznych wystąpień poprzez prezentację swoich dzieł.

Taka forma pracy była dla dzieci nowością, która bardzo przypadła im do gustu. Jednak omawiając lektury, uczniowie tej klasy zawsze pracują w innowacyjny sposób. Wcześniej mieliśmy już lapbooki, quizy i plastyczne formy pracy z książką.

Należy zauważyć, że stosując takie metody aktywizujące, uczniowie z niecierpliwością oczekują na kolejny sprawdzian wiedzy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Autor tekstu: Małgorzata Krzysztofek