Laboratoria Przyszłości – marzec 2023

Kolejny miesiąc programu „Laboratoria Przyszłości” za nami!

Podczas kolejnych zajęć w ramach programu „Laboratoria przyszłości” uczniowie szkoły mieli okazję zapoznać się z technologią druku 3D. W marcu zajęcia skierowane były do uczniów klas III i VIII, którzy mieli możliwość poznać budowę i zasady działania drukarki 3D. Dzięki nowoczesnej drukarce 3D, uczniowie mogli zobaczyć na własne oczy, jak działa ta zaawansowana technologia. A że czas świąt wielkanocnych zbliżał się wielkimi krokami, uczniowie wybrali model trójwymiarowego ozdobnego jajka jako obiekt swojego druku.

Druki 3D ozdobiły nie tylko salę lekcyjną trzecioklasistów, ale także zostały wykorzystane podczas konkurencji matematycznej dla uczniów ósmej klasy. Pracując w parach, uczniowie musieli wykazać się wiedzą i umiejętnościami matematycznymi z zakresu geometrii przestrzennej, rozwiązując zadania związane z graniastosłupami i ostrosłupami. Uczniowie sami wybierali zadania i stopień ich trudności, a im trudniejsze zadanie, tym więcej punktów można było zdobyć. Motywacja do pracy była bardzo duża, ponieważ nagrodą były trójwymiarowe jajka. Ostatecznie zwyciężył zespół, który zdobył największą liczbę punktów, co dodatkowo podniosło poziom rywalizacji i zaangażowania uczestników.

Nie tylko druk 3D był atrakcją w marcu. Na zajęciach pozalekcyjnych kontynuowano naukę programowania mikrokontrolerów. Uczniowie korzystali z zestawu Arduino, dzięki któremu zbudowali i zaprogramowali własny czujnik światła i temperatury oraz wyświetlacz LCD. Dzięki tym zajęciom uczniowie mogli zdobyć praktyczne doświadczenie związane z technologią i programowaniem, rozwijając swoje umiejętności w obszarze nowoczesnych technologii.

Nie tylko technologia, ale także świadomość społeczna była obecna w programie „Laboratoria Przyszłości”. Czwartoklasiści na zajęciach z wychowawcą mieli okazję zobaczyć świat oczami osób autystycznych, dzięki specjalnym okularom VR. Film, który obejrzeli, przedstawiał odczuwanie świata przez osoby autystyczne i miał na celu zwiększenie świadomości i zrozumienia tego złożonego zaburzenia. Zajęcia odbyły się w ramach Tygodnia Świadomości, który jest inicjatywą mającą na celu zwiększenie świadomości i zrozumienia dla osób z autyzmem. Dzięki specjalnym okularom VR, uczniowie mogli wczuć się w doświadczenie osób autystycznych i lepiej zrozumieć ich codzienne wyzwania oraz postrzeganie świata.

 

#LaboratoriaPrzyszłości i #LaboratoriaPrzyszlosci